Integration til CRM-system

  • Hvordan integrerer jeg til vores CRM-system?

    Du kan konfigurere 3Kontakt softphone til automatisk at lave opslag i en ekstern applikation baseret på det indkommende kald. Dette kunne eksempelvis være et CRM-system eller blot en tjeneste som Krak.dk, hvor man vil undersøge, hvem der ringer. Det forudsættes at tjenesten har et ”Launch API”.


    Softphone konfigureres sådan her:
  1. Åbn softphone
  2. Vælg Værktøjer > Indstillinger > Avanceret > Ekstern
  3. Klik på + for at tilføje en integration til en ekstern applikation
  4. Angiv en beskrivelse for den tjeneste du vil integrere mod (f.eks. Krak)
  5. Vælg om opslaget skal ske automatisk eller ved at du trykker på genvejen.

    Du har nu følgende muligheder for at hente oplysninger fra 3Kontakt om kaldet:
  • $CALLINGNAME. Denne streng vil lave et opslag baseret navnet på den ringende person.
  • $CALLINGNUMBER. Denne streng vil lave et opslag baseret telefonnummeret på den ringende person.
  • $METATEXT. Denne streng vil lave et opslag baseret på tilgængelig meta-info på indkommende kald,som er kommet via en svargruppe.
  • $TRANSFERREDBY. Denne streng vil lave et opslag på eventuelle ønskede destinationer, i tilfælde af at opkaldet ikke er kommet direkte – f.eks. hvis opkaldet er viderestillet fra en svargruppe eller en bruger.

  1. Indtast start-URI’en – f.eks. http://www.krak.dk/$CALLINGNUMBER/søg.cs for at lave opslag i Krak.dk
  2. Klik på ’OK’ og din softphone er nu klar til at lave et opslag baseret på den valgte værdi.
  3. Klik på genvejstasten når du får et indkommende kald

Stadig brug for hjælp?

Skriv til os, så skal vi nok sørge for at du får hjælp til det du bøvler med.